Yosemite!

Hej på er! Förra helgen åkte jag tillsammans med ca 15 andra utbytesstudenter på en trip med YFU till Yosemite. Vi åkte på lördagen och stannade över natten, innan vi åkte hem på söndagen. Vi åkte till en annan del av Yoemite där jag inte hade varit, så det var roligt att inte bara få se samma saker som tidigare. På lördagen åkte vi till Mariposa Grove, som har stora träd precis som Calaveras där jag har varit innan. Efter att ha gått en runda där fortsatte vi till the Pioneer Yosemite History center. Där har alla gamla byggnader i Yosemite samlats, så det var som att gå runt i en by och se hur de levde där förr i tiden. Efter att ha sett det åkte vi till huset där vi skulle spendera natten. Huset låg uppe på en kulle, och utifrån terassen var utsikten helt underbar! På kvällen åt vi middag, tittade på stjärnorna, pratade, och hade det allmänt roligt. 
 
Dagen efter hikade vi till the swinging bridge och tillbaka, innan vi städade, åt lunch, och körde hem. Vi hade en jätterolig helg, och än en gång måste jag nämna hur underbart det är att träffa människor från hela världen. Under det här året har jag lärt mig så otroligt mycket, inte bara om USA, men också om så många andra länder, bara genom utbytesstudenter. Vi har en sista orientation i slutet av maj, så de flesta kommer jag se igen, men det var så tråkigt att säga hejdå till dem jag inte kommer se igen. 
 
Mariposa grove. At the Tunnel Tree
 
Alla länder uppe från vänster: Ryssland, USA (Värdsyster till Shimmey från Kina), Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna, USA (ledare, värdmamma till Tanya från Ryssland), Danmark, Italian. Nere från vänster: Kina, Thailand, Thailand, Tyskland, Thailand, USA (ledare), Japan.
 
Fun Fact: Fotografen till föregående bild togs av en utbytesstudent från Danmark (Köpenhamn) som åkte med organisationen AFS, 
 
Thailand, Japan, Sverige, Thailand x2. De här tjejerna är så otroligt snälla och roliga. Jag är så glad för att ha fått chansen att lära känna dem.
 
Utsikt från huset
 
Även här utsikt från huset. Mind från Thailand, Elisa från Italien, jag från Sverige, och Bell från Thailand
 
Lunch ute på terassen med den underbara utsikten
 
Panorama från inne i huset. Köket till vänster och brasan till höger.
 
At the Swinging Bridge. Lägg märke till hur grönt vattnet är
 
Foto taget från bron. Även här ser ni hur grönt vattnet är!
 
Foto taget åt andra hållet från bron. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0