Mid-Year Orientation

Hej på er! Denna veckan förorade vi som förutspått mot Modesto Christian med många poän, närmare bestämt 38. Det enda positiva var väl att vi är det laget som förlorat med minst antal poäng mot dem. Den andra matchen, mot Downey vann vi som förväntat. Dock blev det en oväntat jämn match, vilket innebar att jag inte fick något speltid denna veckan. Nu är det dock ny vecka, och förhoppningsvis kommer jag få lite speltid. Dock är den chansen inte så stor då vi möter Gregori och Enochs, som båda förväntas bli jämna matcher. Nu vänder alltså serien, och alla lagen vi mötte borta möter vi nu hemma och vice versa.
 
Nog med basket, för denna veckans höjdpunkt var mid-year orientation med YFU. Alla utbytesstudenter från området träffades i Sacramento för att först diskutera hur det första halvåret har varit, och vilka mål vi har för andra halvan. Vi fick även hålla en kort presentation om kulturen i vårt hemland, vilket var väldigt intressant då där var utbytesstudenter från alla möjliga länder. Länderna som var representerade var Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, Italien, Ryssland, Thailand, Kina, Pakistan, Israel, och Japan. Det var alltså en hel del kulturskillnader, och det är en sak jag tycker är väldigt roligt, att jag inte bara lär mig om den amerikanska kulturen när jag är här, utan även en hel del andra kulturer som jag aldirg hade lärt mig om annars. 
 
Efter "mötet" åt vi lunch, innan vi begav oss till the State Capitot building för en guidad tur. Det var speciellt intressant att få se då det är en del av vad jag lärde mig om i min Government-kurs under hösten. Det var dessutom väldigt fin design där inne, så det var en väldigt rolig tur. 
 
När turen var över begav vi oss till Old Sacramento för en tur där. Vi tog bland annat en "old style picture" där vi alla kladde upp oss i gamla kläder och besökte en gift shop med ett väldigt stort sortiment av massa "onödiga" saker. Där val till exempel en hel vägg med olika bacon-saker som baconläsk, baconpopcorn, bacon air freshener, bacon-lypsyl och en massa liknande saker. 
 
Efter besöket i gift shopen var det tid för oss att bege oss hemåt. En väldigt rolig dag hade jag alltså, och det är alltid lika roligt att träffa alla utbytesstudenter. Det tråkiga är att jag har dragit på mig ytterligare en förkylning och därför spenderat dagen idag hemma och bara vilat och gjort homework. Hoppas att det är bättre med er och att nihar haft en underbar helg.
 
Från killarnas basketmatch i fredags
 
Bakifrån vänster och runt: Kina, Danmark, Italien, Sverige, Tyskland, Japan, Tyskland, Tyskland, Thailand, Ryssland samt Israel.
 
Group picture outside the Capitol building
 
Finland, Denmark, Sweden
 
Sweden, China, Germany
 
Germany, China, Sweden
 
Jag och Charlotte från Danmark där vi tog the old pic. Det var inte tillåtet att ta bilder där inne förutom det man köpte, men vi fick i alla fall till en bild så att ni kan få se hur vi såg ut. 
 
När jag kom hem på kvällen så åkte jag, Ella, Shannon, Kyndal, och Ellen till platsen där Beyer's winter formal skulle hållas för att hjälpa till med förberedelserna. Temat var "An evening under the stars, och här står vi i ingången under "stjärningången".



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0