Easter and Spring Break!

Hejsan svejsan! Förra veckan var det spring break och det började med en tur till Berkeley med Ella och två andra vänner på fredagen. Berkeley är en stad in the Bay Area, alltså nära San Francisco. Det är en studentstad då det finns ett stort college där. Vi shoppade och gick en runda på campuset som är väldigt vackert. En rolig dag helt enkelt!
 
 
 
På lördagen började jag dagen med att titta på Insurgent på bio med Ella och Karla. Efter bion åkte vi för att leta efter prom dresses till vår prom som är den 2 maj. Både jag och Ella hittade varsin klänning, båda väldigt billiga. Min kostade 65 dollar och hennes 75. Två riktigt bra deals alltså! Bild på klänningarna får ni dock vänta med att se till efter prom, då de bilderna kommer vara mycket bättre än de jag har nu. 
 
På söndagen var det påskafton, och efter kyrkan åkte jag, Ella, och Will upp till Sonora där en av mina värdfastrar bor. Det ligger drygt en timme nordöst in the foothills of the Sierra Nevadas. Dit åkte hela familjen för en påsklunch samt äggletande för barnen. Här är den traditionella påskmaten lamm, men det är inte supervanligt att man äter det längre. Istället åt vi potatisgratäng, pork, och sallad, vilket också det var rätt gott. 
 
Måndagen spenderade jag tillsammans med min area representative Cyndra och en kinesisk utbytesstudent som bor 25 minuter från mig. Vi åkte till the mall i Modesto där vi shoppade och åt mongolian BBQ tlil lunch. Vi hade en trevlig dag med många skratt!
 
Tisdagen bestod av att börja med mina projekt i min ekonomiklass, ansiktsbehandling, samt award banquet för basketen. Vi åt middag på Olive Garden och "letters" delades ut precis som efter golfen i höstas. 
 
På onsdagen ställde jag klockan på sju för att skypa med mina kära vänner i Sverige. Lika roligt som alltid, och jag måste säga att jag faktiskt saknar dem en hel del! Strax efter vi hade sagt hejdå kom nästa tillfälle att prata svenska. Det är nämligen så att mina morföräldrar kom för att hälsa på. Vi åkte och åt lunch på ett av mina favoritställen här i USA, nämligen Buffalo Wings & Rings. Chicken wings är något jag definitivt kommer sakna när jag åker hem till Sverige igen. Resten av dagen visade jag dem runt i området, skolan, staden, mandelodlingarna, osv. På kvällen fick de prova mexikansk mat för första gången, och ett positivt betyg fick det allt. 
 
At La Parilla, the Mexican restaurant
 
På torsdagen åkte vi tillsammans med grandma and grandpa Grover till Yosemite, där vi hade en mycket trevlig dag. Det är så vackert där!
 
 
På fredagen åkte vi till Calaveras Big Trees State Park samt till Columbia, som är en by som är bevarad från guldruschen här i California. 
 
På lördagen släppte mormor och morfar av mig i Manteca där Shimmey, den kinesiska utbytesstudenten, bor. Hon har nämligen nyligen fyllt 18 och hade därför ett födelsedagskalas. Vi åt lunch, badade i hennes pool, samt åt födelsedagstårta. Det var väldigt roligt även om jag inte kände någon sedan innan, och hennes vänner var mycket trevliga. Under tiden som jag var där åkte mormor och morfar till Sacramento och tittade lite där. På kvällen lagade jag och mormor mat till hela familjen, vilket var mycket uppskattat. Jag blir så glad när de gillar vad jag lagar!
 
Igår åkte vi först till kyrkan där mormor och morfar fick träffa den halvsvenska prästen. Efter det lämnade vi Modesto för att åka in till San Francisco och spendera dagen där. Vi åt lunch i Tiburon som är en mycket vacker by som ligger norrut på andra sidan the bay. Från restaurangen hade vi utsikt över San Franciscos skyline samt the golden gate bridge. Efter lunchen åkte vi till pier 39 and Fisherman's wharf, där vi gick runt lite. Sedan åkte vi vidare till Lombard Street, vilket är den kurvigaste gatan i världen. Vi körde nerför den och åkte senare vidare till Pacific Heights och Presidio, innan vi fortsatte mot the ocean side of San Francisco. Det var väldigt intressant, för jag hade förväntat mig att det skulle varit klippigt som det både norr och söder om SF. Det var dock sandstrand, så det var roligt att se. Sedan åkte vi och tittade lite på golfbanan Harding Park, där en PGA-tävling ska hållas om några veckor. Vi avslutade med att köra förbi AT&T Park där SF Giants spelar sina hemmamatcher. Efter det lämnade vi av och sa hejdå till mormor och morfar, då de därifrån sk åka söderut. Vi åkte sedan och åt middag på en väldigt fancy restaurang, där de hade kötträtter för över 100 dollar. Efter middagen åkte vi hemåt, och jag landade i sängen vid midnatt för att sedan gå upp 5.30 för skola idag. Idag har alltså varit en väldigt seg dag, men jag lever på gårdagen. 
 
Lunch in Tuburon! Bakom båten såg man SF
 
 
Pacific Heights
 
 
 
Vid golfbanan Lincoln Park med utsikt över Golden Gate Bridge



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0