Sista golfmatchen och the Giants till World Series!

Halloj på er! Denna veckan var en väldigt vanlig vecka. Det mest spektakulära var att San Francisco Giants igår gick vidare till World Series, vilket är "finalturneingen" i baseboll. Den spelas mellan mästarna i National League, där the Giants spelar, och American League. World Series spelas precis som en hockey-slutspelsmatch, där det lag som först vinner 4 matcher utav högst 7 matcher vinner hela turneringen. Turneringen kommer pågå i 9 dagar med start på tisdag, så det är något alla här pratar om nu. 
 
Annars har jag spelat min sista golfmatch i ligan. Vi vann, precis som väntat, men det var lite sorgligt eftersom 4 utav 9 spelare är seniors, och därmed inte kommer spela tillsammans igen. Men att ligan är slut betyder inte att golfsäsongen är helt slut än, för det är nämligen nu det viktiga börjar, nämligen slutspelet. Så på måndag kommer vi spela en turnering där de sex främsta spelarna från alla lag i ligan, förutom Enochs och Gregori som kom etta och tvåa i ligan och därmed är direktkvalificerade, går vidare till nästa omgång. I nästa omgång kommer det vara spelare från ett större distrikt, och därifrån kan man också gå vidare till omgångar efter det, för att till slut spela med de bästa spelarna i hela California. 
 
Då undrar ni säkert hur långt jag har chansen att gå. Och jag kan väl säga som så att spelar jag okej på måndag, så kommer jag troligvtis att gå vidare utan problem till nästa omgång. Att turneringen spelas över 18 hål skulle jag nog också säga gynnar mig, då många av spelarna från de andra lagen vanligtvis inte spelar mer än 9 hål per gång. Men som alltid med golf så kan allting hända, och jag kan ha en dålig dag, medan andra har en bra dag. 
 
För något jag har gjort den här säsongen är att spela ojämnt. Jag har blandat resultat från 42 slag till 56 slag på nio hål, och det är ju en väldigt stor skillnad mellan de två. På den sista matchen i ligan gick jag på 56, medan jag igår fick 47 slag, vilket var väldigt bra om man bortser från mitt puttande. Jag hade nämligen 24 puttar vilket är väldigt dåligt (mer än hälften av alla mina slag var puttar). 
 
Så om jag spelar som igår, men reducerar mina slag från puttar så kommer jag med största säkerhet att gå vidare till nästa omgång.
 
Hur som helst så var det väl detta det mest intressanta jag kan komma ihåg från denna veckan. Ikväll kommer the Mitten's, Dempseys flickväns familj, på middag. Annars kommer nog denna helgen bli lika lugn som veckan. Men som alla andra helger så kommer säkert något spännande hända. Vi hörs!
 
Winnie med hennes tånaglar som nu är orangea, precis som the Giants. 
 
På golfbanan jag och Will spelade i söndags. Man stod här uppe över vattnet ner på greenen på andra sidan. Riktigt vackert hål!
 
Jag och Angela innan den sista golfmatchen. (och vår coach i bakgrunden) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0