Veteran's Day

I tisdags var det Veteran's Day, vilket är en dag då man hyllar alla som har varit med i the U.S Army. Det innebar att vi var lediga från skolan, och därmed fick en four-days weekend (då måndagen var en klämdag). I fredags hade vi även en veteran's day ceremony under lunchen där en del "veteraner" kom och blev hyllade. 
 
Annars har jag fullt upp med basketen just nu. Det är mycket att lära, speciellt teknik och olika "plays", men jag utvecklas hela tiden. Jag kan även berätta att jag kom med i varsity-laget (förstalaget), vilket jag är glad över. Dock kan jag tilläga att no cuts were made, så det var inte speciellt svårt, haha... 
 
Det innebär, hur som helst, att jag nu har träning 2 timmar varje dag förutom söndagar. Vi är bara kan bara ha 2 unexcused abscenses, annars får vi inte längre vara med i laget. Dock har jag pratat med coachen, och fått tillåtelse att missa en del träningar då jag är en utbytesstudent och därmed vill följa med på de resor min värdfamilj för att uppleva nya saker/platser. 
 
Som ni märker är alltså basketen mycket striktare än golfen. Golfen var väldigt ostrikt med saker som att komma i tid, missa träningar, ta det seriöst under träningarna osv. Basketen är det motsatta. Om du kommer försent till en träning så får du stanna kvar efter träningen och köra fys. Om du inte tar det seriöst får du springa flera varv runt planen, och liknande saker, så det är väldigt strikt.
 
Hur som helst är det roligt att få uppleva båda sporterna, för att få se olika saker!
 
En bild jag tog lite snabbt när jag gick mellan två klassrum under den 6 minuter långa rasten. Idag var en av de där dagarna som inte är så vanliga här, nämligen de regniga dagarna. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0