Måndag igen!

Något som jag inte har berättat om här än är att jag ska gå på tryoutsen för basket som är en av de få vintersporterna på min skola. Tryoutsen börjar nästa måndag, den tionde. Då jag aldrig har spelat basket "på riktigt" innan så vet jag inte riktigt hur det kommer gå, men jag har pratat med coachen, och han verkar bra i alla fall. Just nu är det försäsongsträning, så jag var på den första träningen i torsdags förra veckan. Vi körde intervaller och sprang upp- och nerför läktaren vid fotbollsplanen, och liknande. Det gick faktiskt bättre än vad jag trodde med tanke på att jag inte alls har tränat mycket sedan jag kom till USA. Idag blev träningen inställd, men imorgon kör vi igen. Ser dock framemot tryoutsen, då konditionsträning inte är det roligaste. 
 
Annars kommer det att vara en hyfsat vanlig vecka, utan några speciella händelser. Till helgen händer det dock något spännande, men det tänker jag berätta mer om när det närmar sig. 
 
Många har också frågat hur jag firade Halloween, eftersom alla säger att det firas så mycket mer här. Med risk att göra er besvikna kan jag då säga att jag knappt firade det alls. På fredagskvällen var det som vanligt ett football game, men då det ovanliga hände, nämligen att det regnade här, så åkte vi hem efter knappt halva matchen var spelad. Där hemma hade några vänner till min värdfamilj kommit över, och ytterligare en familj kom spontant in då deras barn kom trick-or-treating. Så det var allt jag gjorde under Halloween. 
 
Även om inte jag och min värdfamilj firade det så mycket, så skulle jag vilja säga att Halloween är större här än i Sverige. Jag har sett en hel del hus som har varit pyntade och hört mer om det bland vänner osv. Det var även en stor Halloween-fest hos en kille på skolan, så det var mycket prat om den. Men eftersom jag inte är tillåten att dricka alkohol medan jag är här, eller ens vara på en fest där minderåriga dricker, vilket jag väl tycker är lite väl överdrivet iofs, så gick jag inte, då jag inte hade lust att ta chansen att bli hemskickad. Dessutom har jag hört efteråt att det spårade totalt och polisen kom osv, så jag ångrar inte direkt mig efteråt.
 
Den där "typiska" amerikanska Halloweenen fick jag alltså inte, men det bryr jag mig faktiskt inte så mycket om. Jag hade en bra helg ändå, så det är jag glad över! Nu ska jag förbereda mig för sängen. Hörs senare!
 
Då jag nu har varit här i mer än 100 dagar får ni en tillbakablick på när jag först anlände till flygplatsen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0