Early Release Day

Hej på er! Idag är det onsdag, vilket betyder early release day! För det är nämligen så att nästan varannan onsdag har alla lärarna på skolan ett "personalmöte". Det innebär varje lektion är 12 minuter kortare, så vi slutar 12.48 istället för 14.00. De dagarna är alltid så sköna, för det gör faktiskt väldigt stor skillnad med 12 minuter per lektion.
 
Efter skolan hade jag conditioning med basketen, vilket som vanligt var jobbigt, men också roligt. På måndag börjar tryoutsen, så det ska bli roligt att det börjar på riktigt. Annars har golfen en "end of the year get together" imorgon efter skolan då vi kommer åka till ett pizzaställe och äta lunch och umgås. Det ska bli roligt att träffa alla där igen, då vi inte träffas så mycket i skolan. 
 
Till helgen berättade jag ju om att något roligt kommer hända. Då jag inte vet hur bloggningen kommer vara resten av veckan tänkte jag berätta om det nu. För det är nämligen så att jag och mina värdföräldrar, tillsammans med en italiensk utbytesstudent som också bor i närheten av Modesto, ska åka ner till en liten stad som heter Pacific Grove och ligger vid Monterey. Där kommer vi köra 17 mile drive, åka till Big Sur, spela golf och eventuellt åka till Monterey Bay Aquarium. Om ni vill veta mer om de olika ställena kan ni söka på google, eller vänta tills efter helgen när jag bloggar om det. Vi kommer vara iväg fre-sön, och sova hos vänner till min värdfamilj. Jag ser riktigt mycket fram emot helgen, då det ska bli roligt att få se havet igen.
 
Nu ska jag nog snart gå och lägga mig. Klockan är bara tjugo över åtta, men det känns som att den är mycket mer. Vi hörs!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0