Halloj!

Nu har jag alltså efter många om och men bestämt mig för att skaffa en blogg som ni här hemma kommer kunna följa när jag åker till USA. Jag har tänkt en hel del på om jag ska skaffa en blogg eller inte men har nu bestämt mig för att skaffa en som jag kan skriva i när jag har lust. Jag tänker mig att jag nu innan jag åker skriver när jag har något nytt att berätta om USA, för att sedan skriva ungefär ett inlägg i veckan när jag kommer till USA. Det kan mycket väl vara så att det blir oftare eller mer sällan, jag får helt enkelt se hur min vardag ser ut då och när jag har tid att skriva. För det jag hela tiden har sagt är att om jag ska skaffa en blogg så ska jag inte känna mig "tvingad" att skriva varje dag, men jag kan ändå tycka att det är kul att ni här hemma får se vad jag hittar på (så att ni inte glömmer mig helt, hehe). Så nu kör vi! Har ni några frågor så är det bara att ställa dem. Tänkte att jag ska berätta lite mer om var det är jag ska spendera mitt år, samt vad som har hänt på utbytesfronten fram tills nu.
 
Jag ska som ni har förstått åka iväg som utbytesstudent, vilket jag gör med organisationen YFU (Youth For Understanding). För drygt en vecka sen, närmare bestämt på nationaldagen (6 juni), så fick jag ett mail från min blivande värdmamma. Något av det första hon skrev var att jag inte behöver ta med någon vinterjacka eftersom det inte blir så kallt i CA. Och även om jag hela tiden har sagt att jag inte har något speciellt ställe jag helst vill komma till, så får jag väl säga att CA stod väldigt högt upp på listan med de mest lockande platserna. Och att det endast är drygt 1.5h från San Francisco gör inte det hela sämre. Hade inte alls förväntat mig att hamna där eftersom chansen är minimal, men det känns fantastiskt bra att det var jag som hamnade där.
 
Familjen jag ska bo i består av en mamma, pappa, syster som är lika gammal som mig (17 år) och en bror som är 19 år. Brodern studerar på college och bor därför inte hemma under terminerna. Familjen är väldigt basebollintresserde, och brodern spelar baseboll på college. Skolan jag kommer gå på heter Fred C. Beyer High School och har ca 1700 elever, vilket liite fler än på min skola i Sverige där det endast går 150 elever. Jag har även fått reda på att jag kommer kunna spela både golf och fotboll, eftersom golfen är på hösten och fotbollen på våren. Det känns superbra då jag spelar golf nu och har spelat en hel del fotboll tidigare.
 
Lite annat som har hänt nyligen är att jag har varit på amerikanska ambassaden i Stockholm för att fixa visum. Visumet kom hem med posten i fredags så efter mängder av jobb med det är det äntligen klart. När jag var i Stockholm var jag även på ett förberedelseläger med YFU där jag träffade en massa andra utbytesstudenter. Det var riktigt skoj att få höra om deras tankar och förväntningar inför deras år. 
 
Det var väl en liten sammanfattning av allt som har hänt den senaste tiden, har ni några andra frågor så fråga på!
 
Kan inte fatta att det är så kort tid kvar innan jag åker, helt sjukt vad tiden har gått snabbt!
 
 
mamma
2014-06-18 @ 11:58:49

Trevligt att du bestämt dig för att starta en blogg så att vi kan följa dina spännande äventyr i USA. Vi vill veta allt om vad du göra i Kalifornien när vi sitter här hemma i kalla Sverige och saknar dig.

Hanna
2014-06-18 @ 17:08:03
URL: http://hkmm.webblogg.se

Hej Isabelle!
Kommenterade ditt inlägg i FB-gruppen, och nu är din länk fixad! :) Vad härligt att du ska få åka till Kalifornien! Har du pratat mycket med värdfamiljen? Hur verkar dem?
Så häftigt att bo nära SF. Var där förra sommaren och det är helt klart en av mina favoritstäder! Själv ska jag ju bo i Indiana. Staden heter kirklin och består av typ 900 invånare, så det är väääldigt litet. Men jag är helt säker på att det blir jättemysigt :D
KRAM!

Svar: Hej på dig med! Super, jag har länkat dig med! :) Ja, jag har pratat ganska mycket med min värdfamilj, och de verkar verkligen jättebra. Det känns som att de har samma intressen som mig så det känns perfekt! Åh vad roligt att du har varit i SF, då kanske du har tips på vad man "måste" besöka när man är där? ;) Indiana låter super det med, känns det bra med värdfamiljen? :) Kram!
Isabelle Olsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0