Christmas in the States

Halloj! Den senaste veckan har det hänt supermånga saker, så jag jag tänker dela upp julfirandet och min trip i två inlägg. Så julaftonskvällen var vi som jag berättade hos grandpa och grandma Grover, där vi också öppnade våra christmas eve presents. Tradition i min familj är att de alltid får en julgranskula samt en pyjamas. Pyjamasen tar de på sig när de får den och har sedan på sig den under julaftonskvällen samt natten till juldagen.
 
Julgranskulan
 
Pyjamasen
 
På juldagsmorgonen öppnade vi sedan våra stockingpresenter, som innehöll tandborste, hårband, chapstick, och en massa godis. Även en liten "tävling" tog plats mellan oss barn där på morgonen. Det gick ut på att den som först hittade en christmas pickle (en julgranskula i form av en pickle) som var gömd i granen fick en extra julklapp. Tyvärr hittade jag inte den först, utan vinnaren blev Dempsey. Jag får skylla på att de har större erfarenhet av att leta pickles i en julgran än vad jag har. 
 
Jag fick min allra egna stocking med min initial på den. 
 
Klockan två begav vi oss till grandma och grandpa Boone för lunch och paketöppnande. Lunchen bestod i stora drag av prime ribs, bakad potatis, och brysselkål. När vi på kvällen begav oss till the Mittens för julfirande där så fick vi ett annat traditionellt julmål, nämligen ham and "party potatoes". Party potatoes är lite som en potatisgratäng med cornflakes på toppen för att få det lite knaprigt. Mycket gott. Även här blev det julklappsutdelning, innan vi begav oss hemåt för att få lite sömn innan den tidiga uppgången dagen efter. 
 
Julklappsutdelning at the Mitten's
 
Det där var alltså min första, och kanske sista amerikanska jul. Förutom frånvaron av snö och Kalle Anka så måste jag säga att det var en väldigt mysig och trevlig jul. Jag är så tacksam för den underbara familjen jag har här, inte bara min familj, utan hela släkten som har välkomnat mig och fått mig att känna mig som en del av familjen. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0