Watermelon Feed och Pinecrest!

Igår kväll var jag på en watermelon feed, dvs ett party där vi åt vattenmelon. Det var även en watermelon carving competition samt en "spotta-vattenmelonkärnan-så-långt-som-möjligt-tävling". Det var väldigt mycket folk där (mellan 100-200pers skulle jag tro) så det var väldigt många nya ansikten för mig. Jag har nu också träffat alla av Wills syskon förutom den äldsta brodern som är på en långresa och inte kommer hem förrän om några veckor.
 
Idag åkte vi upp till the mountains och Pinecrest. Anledningen till att vi åkte upp där var att deras/våran kyrka hade ett Family Camp där och därför var även söndagsgudstjänsten där. Efter kyrkan (eller vi satt vid en liten utomhusscen, så det var inte direkt en kyrka) åkte vi (min familj, Shannons familj och aunt Sue) till Pinecrest Lake där vi hyrde en "partybåt" och åt lunchen vi hade tagit med oss samt åkte runt på sjön och tittade och badade. Efter det hikade jag, Ella och aunt Sue en bit runt sjön. Det var väldigt vacker natur och det påminde faktiskt lite om Sverige. 
 
Efter hiken åkte vi till Sonora (ca 1h från Modesto) där aunt Sue bor och åt middag på restaurangen där hennes äldsta dotter jobbar. Imorgon börjar High School, så 06.40 ska jag vara på skolan...... Men jag ser framemot det ändå, det är ju ändå en väldigt stor del av mitt år!
 
Gigi (en familjevän som bor i Japan), jag och Ella på the Watermelon Feed.
Aunt Sallys lilla dotter, Ella och jag också här på the Watermelon Feed.
 
Bild från "utekyrkan"
 
Bilder från Pinecrest Lake.
Matilda
2014-08-11 @ 23:04:07
URL: http://matildarusa.blogg.se

Hej jag åker också med organisationen YFU till USA :) vill du ha länkbyte?

Svar: Hej! Vad roligt, hoppas du får ett superbra år! :) Jag gör gärna ett länkbyte, länkar dig direkt!
Isabelle Olsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0