Två inte lika lugna dagar!

De senaste dagarna har varit mer händelserika än de tidigare i veckan! Igår åkte vi till skolan så för att ta foto till leadership-klassen som Ella är med i. Jag kommer vara med som en "Teacher's Assistant", vilket, som jag har förstått det, innebär att jag kommer vara med och göra i princip allt de andra gör (och hjälpa läraren om hon behöver hjälp), utan att vara "officiellt" i klassen. Det beror på att alla elever i klassen blir intervjuade och liknande för att komma med, vilket skedde i slutet av förra terminen när inte jag var här.
 
Efter fotograferingen så visade Ella mig var alla mina klasser är, så att jag inte ska gå vilse första dagen (vilket jag säkert kommer göra ändå, eftersom det är så stort).
 
På kvällen åkte jag, Ella och Karla tilll en stor lokal i downtown där "Leadership Academy" hade ett "öppningsmöte" för årets ungdomar. Leadership Academy är en organisation som varje år tar emot ett visst antal ungdomar (juniors och seniors på High School), för att en fredag varje månad åka runt till olika arbetsplatser och träffa personer inom branschen och se hur det går till där. Även en hel del annat som ledarskap, volontärarbete och liknande ingår. Syftet är att "utbilda" framtidens ledare. Det är något jag verkligen tycker låter super, och önskar att vi hade i Sverige också. Inte bara för att bli en bra ledare, utan också för att få se olika arbetsplatser, skaffa kontakter som kan hjälpa till framtida jobb, samt få vänner för livet. 
 
Hur som helst, anledningen till att vi var där är att Ella var med i Leadership Academy förra året och de hade därför bett henne komma dit och prata om hennes upplevelser och erfarenheter från det. Efter mötet åkte vi till P.Wexfords (en Irish Pub) där vi åt middag med de andra i familjen. 
 
Idag har jag och Ella spenderat hela dagen hos uncle Tom's hus där vi hade en Leadership retreat. Vi hade olika teambuilding-lekar och åt mat som alla hade tagit med sig.
 
Bild från fotograferingen till Leadership-klassen
 
Jag och Ella på P.Wexford



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0