My first football game and Skype with my family!

I fredags var det den första fotbollsmatchen för den här säsongen, och även min första fotbollsmatch någonsin. Det var en försäsongsmatch så det var inte en jätteviktig match, men the Red Sea ("Beyers hejarklack") var där och alla var taggade. Det började redan i skolan med att alla fotbollsspelare hade sina matchtröjor på sig, och deras flickvänner (de som hade flickvänner dvs) hade deras bortatröjor. 
 
Själva matchen förstod jag inte jättemycket av, men jag kan säga att det var fler som inte gjorde det. De flesta jag frågade visste lika lite som mig, men till slut hittade jag i alla fall en tjej som förstod fotboll och försökte förklara för mig, så nu har jag fått en lite klarare bild. Hur som helst, även om jag inte förstod allt som hände i matchen så var det själva atmosfären på läktaren, cheerleaderna och allt sånt där som var riktigt roligt. Jag måste faktiskt säga att det nästan kändes som att vara i en amerikansk high school-film. Tyvärr förlorade vi matchen, men det gjorde inte så mycket, för det var fortfarande en otrolig känsla att få vara där!
 
Efter matchen åkte jag Ella och Missy och åt, innan vi åkte hem till oss och sov. Igår började jag dagen med att göra swedish pancakes till frukost, och sen skypade jag för första gången med min familj i hemma i Sverige. De var på kräftskiva i mormor och morfars stuga, så jag tyckte att det var bra att passa på när alla på mammas sida var samlade. Det var roligt att få prata med dem, och det gick faktiskt bättre än jag trodde. Jag trodde att jag skulle bli mer ledsen när jag såg dem, men det gick bra. Det jag blev mest förvånad över var dock hur konstigt det kändes att prata svenska. Jag menar, jag har skrivit en hel del på svenska på bloggen och när jag har skrivit med några därhemma, utan att det har känts konstigt. Men jag antar att det är annorlunda att prata, för det kändes i alla fall väldigt konstigt. 
 
Efter skype-samtalet åkte vi och tittate på If I Stay på bio. Det var en riktigt bra, men sorglig film. Ni borde gå och se den när den kommer ut i Sverige! Idag har jag varit i kyrkan, och i eftermiddag ska jag på ett pool party med kyrkans youth group. 
 
The cheerleaders during the game! 
 
Joch de jag stod med under en del av matchen.
 
Meghan, Missy och jag efter matchen
 
Ella och jag efter matchen



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0