My classes!

Nu har jag gått i skolan i nästan en vecka, så jag tänkte att jag ska berätta om vilka klasser jag har. I USA väljer man enskilda klasser (kurser) istället för ett program som man gör i Sverige. Man har därför inte lektioner med samma personer hela tiden, utan man har klasser med olika personer. Dessutom har man samma schema varje dag. Mitt schema sesr ut så här:
 
0 period: TA in Leadership
I den här klassen har jag i princip inte gjort någonting, mest suttit och lyssnat på de som är med i klassen på riktigt. De som är med i den här klassen är dem som fixar alla olika evenemang som Spirit Weeks, Prom och Homecoming. 
 
1st period: US Government and Economics
I den här klassen lär vi oss den här terminen om olika sätt att styra ett land, och främst om hur USA styrs. Nästa termin kommer vi har ekonomi. Läraren jag har i den här klassen verkar jättebra, så det kommer nog bli en bra klass. Dessutom är Ella i denna klassen, så det är roligt att ha en klass med henne. 
 
2nd period: Expository Reading and Writing Course
Detta är alltså en engelskklass. Även i denna klassen verkar läraren vara bra.
 
3rd period: US History
Precis som namnet säger så lär vi oss här om USAs historia. Läraren i den här klassen verkar helt okej, inte lika bra som de två förra, men ändå helt okej. Vi har dock redan haft mycket homework i denna klassen, så det är lite segt. Från igår till idag och idag till imorgon har vi haft totalt 17 sidor att läsa och ta stödord från...
 
4th period: Biology
Detta är en ganska lätt biologi-klass, med mycket labbar osv. Idag gick läraren igenom hur man räknar ut procent, så man kan väl säga att det är en väldigt basic klass. Men det har inte varit mycket homework än så länge i alla fall, så det är bra!
 
5th period: Lunch
Under 5th period har alla 1700 elever lunch, så ni kan själva tänka er hur rörigt och högljutt det är. Jag och Ella tar med oss lunch hemifrån varje dag, så vi slipper i alla fall stå i den otroligt långa kön till lunchen. Första skoldagen stod Ella i kö med en ny elev, och det tog 40 minuter att få mat, så jag är glad att jag slipper stå i den kön varje dag.
 
6th period: Advanced Algebra
Även denna klassen är rätt enkel, och allt vi går igenom här har jag redan gått igenom i Sverige. Det är möjligt att det blir svårare, men jag tror att det mesta kommer vara repetition för mig. Jag tycker dock ändå att det är bra att hålla igång matten så att jag inte har glömt allt när jag kommer hem.
 
7th period: History and Art of Floral Design
I den här klassen kommer vi att göra olika dekorationer med blommor, främst för olika högtider som Haloween, jul och liknande. Det är även mycket annat i den här klassen som till exempel FFA (Future Farmers of America), som har en massa olika evenemang och annat roligt. 
 
Det är alla mina klasser. Jag tycker att matten och biologin är lite väl lätta, men det är bättre det än att de är för svåra. Varje klass är 49 minuter lång, med 6 minuters rast i mellan och 35 minuters lång lunch. Vi börjar 7am och slutar 2pm. Från och med måndag kommer jag också att ha golfträning efter skolan. 
 
Avslutar med en bild från Family Night i tisdags kväll. Nästan alla familjen var samlade så det var roligt! Imorgon ska jag titta på min första basebollmatch live, det är San Francisco Giants som spelar. Ha det bra så länge!
Stina
2014-08-18 @ 00:01:01
URL: http://stinaolsson.forme.se

Hej Isabelle! Hoppas du har det jättebra. Ser trevligt ut på bilderna. :)
Tänkte mest säga att om du får tillfälle att besöka Santa Barbara någon gång så GÖR DET! Haha, bästa stället jag någonsin varit på! Jag åkte från Santa Barbara till San Fransisco (också en stad jag verkligen tyckte om!) med buss på ungefär 6 timmar så det ligger inte såå jättelångt bort. :)
Kramar från Stina i Sverige!

Svar: Hej! Ja, jag har det jättebra! Vad roligt att du gillar Santa Barbara, för jag kommer åka dit många gånger i vår eftersom min värdbror spelar baseboll för UCSB! Hoppas du också har det bra! Kram :)
Isabelle Olsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0