Ytterligare ett besök!

Två dagar efter att min familj hade åkt hem var det dags för nästa besök, nämligen Julia och hennes mamma. De var här i sex dagar, fyra hela dagar, och vi hann med en hel del under de dagarna. Första hela dagen åkte vi till Big Sur, 17 mile drive, och sedan spenderade vi kvällen och natten i Monterey. Nästa dag åkte vi upp till San Francisco där vi spenderade hela dagen med shopping och sightseeing. Ni som har följt min blogg vet att jag redan har varit på de här ställena multiple times before, så det var inte lika exciting som de andra gångerna. Dock är det alltid roligt att åka med olika personer och få visa dem de underbara ställena. 
 
Efter dagen och kvällen i SF åkte vi tillbaka till Modesto, sov, och begav oss på morgonen ut på nästa äventyr. Vi skulle nämligen åka till Lake Tahoe, som är en sjö uppe i bergen, precis på gränsen mellan California och Nevada. Det är ett ställe jag inte hade varit på innan, och egentligen det enda stället värt att se i California som jag inte hade sett. På vintern är det en ski resort, och på sommaren åker folk dit för sjön. Naturen var helt fantastisk, och vattnet var otroligt blått och klart. Vi hade det superbra där, och jag hade mycket gärna velat spendera mer tid där. 
 
Efter att ha spenderat natten och nästa dag i Tahoe åkte vi hem till Modesto igen. Julia och hennes mamma fixade med packningen, och åkte sedan till flygplatsen imorse. Det var otroligt roligt att få se Julia igen efter ca 10 månader och få höra om vad som har hänt där hemma under året. Dock fick det mig att inse hur mycket jag faktiskt har missat, och hur roligt det ska bli att komma hem igen. Även om det inte kommer bli detsamma när jag inte går i samma klass som mina vänner, så hoppas jag att det ändå kommer bli lite som förut. 
 
Hur som helst ska jag nu försöka njuta av de sista veckorna jag har här, och speciellt vädret. När jag hör hur kallt och regnigt det är i Sverige så känner jag bara att jag inte vill lämna Modesto. Jag kommer sakna detta vädret så ortoligt mycket. Menmen, förhoppningsvis blir det väl en bra sommar i Sverige även om våren inte har varit speciellt bra. 
 
Big Sur
 
Big Sur
 
Twin Peaks, SF
 
Cable Cars, SF
 
Lake Tahoe 
 
Denna bilden är tagen från bilen, och är helt oredigerad. Så här blått var vattnet. Detta är vid Emerald Bay.
 
Här ser ni hur klart vattnet är.
 
Också från Emerald Bay
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0