Sedan senast!

Hej! Sedan senast har följande hänt:
 
- Vi hade en potluck hemma hos oss efter kyrkan då den gamla youth pastorn var och hälsade på från Ohio. 
 
 
- Spelat golf med Will
 
- Spelat golf med Nathalie
 
- Shimmey, kinesisk utbytesstudent, kom hem till mig för en sleepover. De två sista veckorna bodde hon hos vår area rep som bor i en annan stad än där Shimmey bodde under året, så hon kunde inte träffa sina vänner osv. Därför hade jag ordnat så att två av hennes vänner kom och överraskade henne. Det var en mycket trevlig kväll. Dagen efter åkte jag och Shimmey till the mall, och på kvällen åkte jag, min värdfamilj och Shimmey på en cykeltur. Vi åt på en restaurang, åkte till concert in the park, och avslutade självklart med Yogurt Mill. På concert in the park träffade vi Filippo, den italienska utbytesstudenten som följde med till Monterey i höstas. Det var roligt att prata med honom då jag inte har träffat honom sedan dess.
 
 
The exchange students
 
- Jag, Ella, och Karla åkte iväg över helgen till Carmel Valley, som ligger lite inåtlandet från Carmel. Där bodde vi i en väns stuga. Vi tog det ganska lugnt, till skillnad från de flesta andra resor med denna familjen. Vi åkte till en sjö i närheten där vi spenderade en dag, och nästa dag åkte vi till ett spa där jag fick massage och de andra ansiktsbehandlingar. En avslappnade och rolig trip. För övrigt var det en "överraskningstrip" för mig, så jag fick varken reda på vart vi skulle eller vad vi skulle göra... 
 
By the lake
 
 
At the spa
 
- Igår lämnade jag och Will Modesto tidigt för att åka till Pacific Grove och spela golf. Efter 18 hål och lunch bestämde vi oss helt spontant för att spela 18 till, den här gången på en bana kallad Black Horse. På vägen hem räknade vi ut att vi under dagen gick ca två mil, och efter att ha burit en golf bag hela den sträckan kan jag idag säga att jag har lite träningsvärk. Dock var det väldigt fina banor vi spelade, så jag var mycket nöjd med dagen. 
 
Den andra banan vi spelade
 
- Idag åt jag lunch med mina golfvänner, och det var allt tråkigt att säga hejdå till dem. 
 
Nathalie, jag, Angela, och Isabelle
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0