Tillbaka i California!

Ja, nu sitter jag i bilen på väg hem från San Franciscos flygplats. Vi lämnade hotellet vid kvart över fem i morse, och är nu, nästan 17 h senare, nästan hemma. Det har alltså varit en lång resdag, så jag tänkte bara lägga upp lite bilder från de sista dagarna, så får ni kommentera inlägget om ni har någon fråga eller om det är något ni vill veta mer om. 

Här är vi på en strand på västsidan som var väldigt vacker. (Jag brände mig på ryggen dagen innan, därav linnet).

Me at the Dole Plantation. Det var intressant att se hur ananaser odlas, för jag hade ingen aning om att det var så här! 

Igår åkte vi till Pearl Harbor. Här är the USA Arizona Memorial, där många människor dog vid attacken av Pear Harbor. 


USS Arizona Memorial

USS Arizona Nemorial, looking at the USS Missouri battleship.

Utanför USS Missouri Battleship, som var en stor del av avslutandet av WW2


Min familj tillsammans med deras vänner från Hawaii efter Dempseys match. Maka, sonen i familjen, var the batboy (personen som springer och hämtar the bat after the players have hit) i helgens matcher.
Igår kväll var vi på en Luau, en traditionell fest på Hawaii. Tyvärr började regna precis när det började, och det fortsatte hela kvällen, så det var lite av en besvikelse. 

De hade traditionella uppträdanden som tex hula dans.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0