Veckan som gick

Sedan jag har kommit tillbaka från resan med farmor och Hans har jag börjat spela fotboll för skollaget. Eller egentligen kan man väl säga att jag började innan resan, då jag var på en träning efter att basketen hade tagit slut och innan jag åkte iväg. Nu har dock serien börjat, och vi har även spelat en cup. 
 
Fotbollen är inte alls lika strikt som basketen, vilket är riktigt skönt. Dessutom har vi inte träning på lördagar, vilket också det är underbart. Så jag är alltså glad över att basketen är över och att nu få spela fotboll igen. Det är inte förrän nu som jag faktiskt har insett att jag har saknat att få spela fotboll en hel del. 
 
Som jag berättade så har serien börjat, och vi började med en vinst mot Downey med 3-0. Den andra matchen förlorade vi dessvärre med 4-0 till Gregori, efter bland annat en straff orsakad av mig... Något jag har upplevt är att här tillåter inte domarna lika tufft spel som i Sverige, utan istället blåser de i pipan så fort man rör varandra nästan. Tråkigt, men det får man leva med. 
 
Cupen vi spelade var igår och idag. Vi vann båda matcherna igår med 4(?)-0 mot Riverbank och 1-0 mot MoHi. Idag hade vi ett helt annat spelarläge än igår då vi saknade 6 spelare av olika anledningar. Detta innebar att vi började första matchen med en avbytare, vilket snart gick ner till noll då en av våra spelare bröt näsan. Halva andra halvleken spelade vi alltså utan avbytare, och lägg då till att det vi spelade mitt på dagen i 25 grader och sol. Matchen slutade 1-1 efter en assist av mig som för första gången någonsin spelade som anfallare. Denna matchen var mot Downey, som vi vann med 3-0 mot i tisdags. Så ni förstår alltså att det var ganska tufft att spela med så få spelare.
 
Ett oavgjort resultat räckte som tur var för att få spela match om förstapris. Vi skulle då möta Davis, som också hade spelat oavgjort mot Downey. Vi var alltså lite nervösa inför matchen då vi var ännu mer slitna än i första matchen. Lyckligtvis kom två av de saknade spelarna till den andra matchen, och även om en av dem hade sprungit 3 mil på morgonen så var det skönt att få all hjälp vi kunde. Det visade sig dock allt eftersom matchen pågick att vi inte hade behövt oroa oss supermycket, för i halvlek ledde vi med 4-0, och matchen slutade 7-0. Detta innebar att vi vann cupen och att vi fick ett bra slut på en tuff dag.
 
Nu på kvällen har jag inte gjort speciellt mycket alls. Mina ben är ömma och solbränd är jag också. Det är inte lätt att spela två nästan hela matcher med en dryg timmes mellanrum i svensk sommarvärme när man inte har spelat en hel match på 1.5 år. Nu ser jag alltså otroligt mycket framemot en vilodag imorgon innan nästa match på måndag. 
 
Förutom fotbollen har det varit en väldigt lugn vecka, utan speciellt mycket läxor eller annat ansträngande. Det är alltså vardag igen vilket helt ärligt är riktigt skönt. Jag känner nämligen att jag behöver några lugna veckor nu efter en väldigt händelserik period.
Me and my soccer team after the tournament win



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0