Martin Luther King Day

Hejsan svejsan! Förra måndagen började skolan igen efter jullovet, så då var det bara att börja vänja sig vid att gå upp 05.30 om morgnarna igen. Inget speciellt har hänt i skolan förutom att det börjar närma sig winter formal och det är mycket prat om det i skolan. Tyvärr kommer jag inte kunna gå då jag har en mid-year orientation med YFU den dagen. Det gör mig inte allt för mycket dock då många av mina vänner har sagt att prom är den roliga dansen.
 
Basket har det som vanligt varit mycket av, och jag kan glatt berätta att vi vann båda matcherna förra veckan. Denna veckan har vi en riktigt svår match imorgon mot Modesto Christian som har krossat allt motstånd så här långt i ligan. Utmaningen för oss blir väl helt enkelt att hålla ner siffrorna... På torsdag har vi en betydligt enklare match när vi möter Downey. Hur enkelt det blir vet jag inte, men vi är i alla fall supposed to win that game. Dessutom är min värdfaster tränare för deras jv-lag, så det ska bli roligt att träffa henne. 
 
Idag är det måndag och vi är faktiskt lediga från skolan eftersom det är Martin Luther King day. I morse hade jag basketträning, men förutom det blir det här en lugn och händelselös dag. Det är skönt med såna dagar ibland, speciellt då jag inte kommer få många av dem under våren. 
 
Jag har även bestämt mig för att spela fotboll under våren, vilket ju var min plan hela tiden, men på den senaste tiden har jag börjat fundera på att inte spela då det är så mycket som händer under våren med alla helgresorna till Santa Barbara och liknande. Dock pratade jag med tränaren, som är väldigt förstående, och kom fram till att jag inte har något att förlora på att spela. Jag har ju trots allt bara den här chansen en gång i livet. Jag åkte därför och köpte fotbollsskor i igår. Jag åkte med tanken att hitta ett så billigt par som möjligt eftersom säsongen bara varar i ca 3 månader. Jag kan därför berätta att jag hittade ett par adidas för ynka 12 dollar, eller 96 kronor. Är inte det helt sjukt billigt för fotbollsskor?!
 
Fotbollsskorna som nästan var gratis.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0