First Powderpuff Practice!

Denna veckan har jag haft två powderpuff-träningar, vilket var riktigt roligt. Dels för att jag träffade många nya människor, och dels för att själva träningen var rolig. Det hela började med att jag skulle spela som en lineman, eller linelady som vi kallade det. Och nej, bli inte bekymrade om ni inte vad det är, för det visste inte jag och majoriteten av alla tjejerna innan heller. Så, när jag till slut förstod vad min position gick ut på, så fick coacherna för sig att jag var bra på att fånga bollen, så de satte mig som en receiver istället. Det innebar en helt ny position att lära sig, vilket var lite segt. Men allt som allt så var det riktigt roligt, och om det är någon nuvarande eller blivande utbytesstudent som läser det här, så rekommenderar jag verkligen er att göra powderpuff, eftersom det är ett sätt att lära känna nya människor, samtidigt som du lär dig mer om en väldigt typisk amerikansk sport. 

Förutom powderpuff har jag som varje vecka haft två golfmatcher, vilka vi vann.  I tisdags spelade jag inte alls bra, men igår spelade jag bättre, vilket är otroligt skönt då jag inte har spelat bra alls de senaste rundorna. 

Annars har det varit en vanlig vecka, med family night, skola, och homework. Ikväll åker jag antingen till the football game, vilket tydligen inte många alls ska gå till eftersom vi förväntas bli krossade, eller så stannar jag hemma och umgås med några av Wills syskons familjer som ska komma över. Hörs senare! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0