Labor Day!

Igår var jag som sagt på pool party med kyrkans youth group. Vi åt, umgicks, och de som ville badade. Efter det åkte jag, Karla och Dempsey till aunt Sallys hus och träffade deras nya hundvalp som, precis som Winnie, är en schnauzer. 

Idag är det labor day, vilket betyder ingen skola. Det har jag, Karla och Ella utnyttjat genom att varit och shoppat outfits till våra senior pictures. Jag hittade en klänning och en tröja som jag verkligen gillar. Jag längtar tills vi ska ta bilderna, för jag ser hela tiden hur bra andras senior pictures blir.

Imorgon är det skola igen, och första dagen med mitt nya schema. För i fredags var jag nämligen hos min counselor och bytte en del klasser. Jag har bytt min algebra-klass till pre-calculus, eftersom den andra var way too easy. Jag har också bytt US history till pre-ap Chemistry. Egentligen ville jag bytt min biology-klass eftersom den också är alldeles för enkel, men det fanns ingen annan klass jag kunde ha 4th period. Jag kommer dock eventuellt att byta biologin mot peer tutoring (hjälpa freshmen i matte och engelska), eftersom det känns lite onödigt att ha homework och plugg när det bara är repetition. 

Detta schemat är jag riktigt nöjd med, så jag ser nästan framemot skolan imorgon. Dessutom är träningsmatch med golfen, och på kvällen ska jag gå på tjejernas volleybollmatch. 

Jag känner att mycket här har blivit vardag för mig nu, så det börjar bli svårare att komma på vad jag ska skriva om. Så om ni vill höra mer om något eller har frågor eller liknande, så är det bara att kommentera. Nu ska jag gå och göra mig redo för sängen, så vi får höras senare!   

Bild från senior sunrise. Skönt att inte behöva gå upp så tidigt varje dag!
Clarrizo
2014-09-04 @ 06:25:57

Hej underbara Isabelle!! Jag/ vi är så jäkla avundsjuka på dig hela ditt "nya" liv känns spännande och fartfyllt!! Vi måste snart bestämma skype-tid!!!;)
Lite frågor- hur har språket känts? Hur var omställningen mellan svenskan och engelskan i början, har du börjat tänka på engelska och hur känns språket i skolan?

Svar: Heej Clara! Ja, vi får ta och bestämma tid för det! Jag saknar eeeer! Hoppas det är bra i skolan, och att ni inte pluggar ihjäl er! Jag svarar på frågorna i ett inlägg när jag får tid (och inte sitter i bilen på väg till skolan). Kraaaam på dig!
Isabelle Olsson

Julia
2014-09-04 @ 21:28:49
URL: http://www.juliaevelinaa.bloggplatsen.se

Heej Isabelle! Saknar dig megamycket, precis som Clara och alla andra du så vackert lämnade bakom dig i Sverige... Kom också på en fråga; vad är det bästa vs det sämsta med Usa hittills? Okaj, gå nu inte på för många filmer på bio och ha det underbaaaart, så får vi prata på skype snart! xx

Svar: Halloj på dig med! I miss you toooo! Haha, det bästa hade ju varit om du kommer hit, så kan vi titta på en massa filmer tillsammans!! Svarar på din fråga med i ett inlägg, troligen imorgon! Mängder av amerikanska kramar till dig och alla andra i Sverige!
Isabelle Olsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0