Aloha Week + Senior Sunrise

Denna veckan har det varit fullt upp varje dag! I skolan har det varit Spirit Week, vilket innebär att alla dagar har olika teman. I måndags var det Twin Day, i tisdags Sports Day, i onsdags Class Color Day (green för seniors), i torsdags Spirit Day och igår Hawaiian Day. I torsdags var det dock också Senior Sunrise så många seniors, inklusive jag, hade Senior Sunrise-tröjor istället för spirit clothes. 
 
Senior Sunrise var roligt. Meghan och Shannon kom över till mig och Ella dan innan och spenderade natten här. Efter att vi hade ringt till den andra Shannon (Dempseys flickvän) 0.00 på kvällen, och gratulerat henne på födelsedagen, gick vi och la oss. 4.5h senare var vi tvugna att stiga upp för att hinna till skolan 5.20 (vilket dock mer blev 5.40). Väl där satt de flesta under filtar på flak på sina truckar eller gick runt och pratade med folk. Det fanns även donuts på plats för dem som önskade det. När sedan skolan började var det bara att försöka hålla sömnen borta och fokusera på klasserna. En del hade inte sovit något alls på natten, för det är lite tradition att inte sova mycket natten innan, så jag ska nog inte klaga allt för mycket. 
 
Det är väl i stora drag det som har hänt den gångna veckan. Dessutom har ju golfträningarna börjat, så varje dag förutom fredagar åker vi från skolan till McHenry Golf Center som är en träningsanläggning, kan man väl säga. Inte högsta kvalitet på den, men det funkar. Från 14.45-16.30 varar träningen. Vår coach är ingen "utbildad tränare", men han är ändå rätt bra. I torsdags hade vi däremot träning med en golfpro och fd tourspelare. Det var en riktigt bra träning vi hade med henne och hon sa många bra saker. 
 
Kvaliteten på laget är inte den bästa enligt det jag har sett så här långt. Jag tror att vi är totalt åtta i laget, och en del har knappt spelat något alls innan. Det gör mig dock inte så mycket då det är roligt att inte alltid vara den som är sämst på golf, som det ofta har varit annars. Jag skulle tro att jag är den näst bästa, eller tredje bästa, så det ska förmodligen inte vara några problem med att få spela matcher. Vet inte om jag har berättat om det innan, men det är så att alla som vill kan vara med i laget, men bara de sex bästa spelar matcherna. Det kan dock ändras från gång till gång, så bara för att man är sjua i början betyder det inte att man inte får spela något senare under säsongen. Vår första match är hur som helst först om två eller tre veckor, så det är ett tag kvar och mycket kan ändras. 
 
Det är det om golfen. Annars är det rätt lugnt, denna helgen är inget speciellt planerat. Igår var jag och tittade på The Giver på bio, vilket jag verkligen rekommenderar er att gå och se när den kommer ut i Sverige, om den inte redan har haftt det. Jättebra film! Nu ska jag gå och göra nåt annat, så ni får ha det så bra!
 
De flesta i min grupp på Senior Sunrise 
 
Här med lite andra personer på Senior Sunrise
Även här från Senior Sunrise. Som ni kan se så hade de till höger på bilder andra tröjor på sig. De var en ganska stor grupp som beställder tröjor, se de gjorde inte sina själv som min grupp gjorde.
 
Hawaiian Day! Love that de flesta faktiskt är spirited och klär upp sig de olika dagarna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabelleiusa.blogg.se

Utbytesstudent i Modesto, California 14/15

RSS 2.0